xmegan.reismee.nl

Cocktailbar Kiwi

Cocktails, toen een jaar geleden een vriendin me meesleurde naar de Studio, een studentencafe in Tilburg, was ik meteen verkocht. Cocktails, de zon, een heerlijk muziekje en leuk gezelschap. Prima! Al snel kwam ik wekelijks een cocktailtje drinken en werd ik zowaar eigenaar van en heuse klantenkaart.

Studio is een heel gezellig cafe waar ze heerlijke cocktails schenken, maar ik moet zeggen, na een jaar dezelfde cocktails drinken wordt het toch wel een beetje saai. Vandaar ook dat ik mijn geluk niet opkon toen er afgelopen week een nieuwe cocktailbar werd geopend in Tilburg. Cocktail-bar Kiwi. Kiwi staat erom bekend heerlijke en betaalbare cocktails te serveren en zit o.a. in Maastricht en nu dus ook in Tilburg! Alle rede voor mij om eens een kijkje te gaan nemen!

Van de buitenkant komt Kiwi al sprekend over met zijn paarse letters en loungebanken en dat is binnen niet anders. Eenmaal binnen kom je in een ruimte vol moderne krukken en banken, paars licht en een professioneel uitziende cocktail bar. Er staat een lekker zomers nummer op en ik ben meteen in mijn element. Snel veroveren we een tafel en bekijken we de kaart.

Kiwi van binnen

Kiwi heeft een ruime keuze uit allemaal lekker uitziende en betaalbare cocktails. Ik bestel een Strawberry cosmo en mijn cocktailgenootjes bestellen de Funkin Pink Lady en de Melon Ball. Vanaf ons tafeltje hebben we goed uitzicht op de cocktailbar en zien we de leuk uitziende bartender onze cocktail shake. Leuk gezicht! De cocktails komen snel, helaas valt de mijne nogal tegen. De alchol is te sterk aanwezig en daardoor komt de rest van de smaken niet tot zijn recht. De Funkin Pink Lady valt ook wat tegen, de Melon Ball is daarin tegen verrukkelijk. Na onze eerste cocktail besluiten we er nogeen te bestellen. Ik ga voor de Swizzle, deze cocktail voldoet aan al mijn verwachtingen. Wat is die lekker zeg! Een heerlijke mengeling van passievrucht, kiwi, suiker en alcohol, precies de goede verhoudingen.

De Fuckin Pink Lady en de Strawberry Cosmo.

De Kiwi is een leuke cocktailbar waar je na een lange dag kunt neerploffen met vrienden. Je komt er meteen in een vakantie stemming door de vrolijke en ontspanne sfeer die er hangt. Wat mij betreft mag er aan de cocktails nog wel wat verbeterd worden, maar ach, dat kan ook een kwestie van wennen zijn na een jaar lang cocktails van de studio gewend te zijn!

I love:

  • De ruime keuze aan cocktails, voor iedere wat wils
  • Het moderne interieur
  • De heerlijk ontspannen sfeer die er hangt
  • De betaalbaarheid van de cocktails

I less love:

  • De wat klungelige bediening
  • De overheersende alchohol smaak in sommige cocktails

Vriendinnetjes aan het genieten van de cocktails.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!